woensdag 21 september 2011

Hongerd Bousewives

Toen ik van hartje Amsterdam naar een nieuwbouwwijk in Amsterdam Noord verhuisde,  ruilde ik de jordanese gezelligheid in voor de Bongerd Housewives. Als echte stadse had ik me natuurlijk voorgenomen nooit een vinexwijk te betrekken en als dat al zou gebeuren zeker niet op zondag wijntjes zou drinken met de buren. Maar toen vriendin T. me uitnodigde voor de 'Bongerd Housewives'  was mijn nieuwsgierigheid gewekt. Mijn ontgroening was het regelen van een etentje en dat liep natuurlijk heerlijk in de soep waardoor we uiteindelijk met een dekentje om ons heen buiten aan de prosecco zaten. Mijn lidmaatschap werd gered door een tafel die leeg kwam en een erg gezellige avond volgde.

Toen nog met zijn vijven en inmiddels met zijn zevenen zijn we al een paar etentjes, een wijnproeverij en een theatervoorstelling verder. En natuurlijk zo nu en dan een roseetje op zondag in de tuin. Langzaam leer ik de Bongerd Housewives een beetje beter kennen. Hoe ze zijn met een slok op - wat de verbastering Hongerd Bousewives opleverde - wat ze doen en waarover ze dromen. Eerste indrukken heb ik alweer bijgesteld. En mijn vooroordelen ook. Er zijn meer leuke vrouwen in mijn vinex dan in mijn jordanese straatje (sorry buurvrouw Bep!). Zoals het Bongerd Housewives betaamt is zeker de helft  creatief én handig (ik ben alleen het eerste). Mijn kleine man heeft al twee gebreide vestjes, maar er worden ook knuffels gebreid, uiltjes gehaakt en feestslingers. Toen ik vertelde dat ik ging trouwen, kreeg ik er een met hartjes! Ik bof maar met zulke buurvrouwen.


Love on a string

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?