zondag 25 oktober 2015

Dusss (Dag 23)


Hoe ging het eigenlijk verder met...
  • Mijn voornemen om geen shampoo meer te gebruikenNo poo(ha) liep uit op Poo(hee)! De shampoo is niet verbannen uit mijn leven. Toch zijn de talloze flessen verdwenen uit de badkamer. Ik was mijn haar nog maar twee keer per week met een natuurlijke (manlief zou zeggen: linksomgedraaide en koudgeslingerde) shampoo en crèmespoeling. De kinderen zijn shampoo-vrij en manlief ook, naar volle tevredenheid.
  • Mijn voornemen om mijn conditie op te krikken door te gaan hardlopenHardlopen met Dolf werd hardlopen met een hele andere man. Bij het selecteren van Dolf liep namelijk iedere keer mijn hardloop-app vast, tot mijn grote ergernis. De andere man bleek veel stabieler. Dat ging dus goed de eerste twee weken. In week drie sloeg ik een training over, die ik niet verzette, dus toen moest ik van drie minuten hardlopen in een keer naar zeven minuten hardlopen. Hijg! Deze week kwam de klad er in. Manlief was weg en ik had vakantie en vakantie en hardlopen is voor mij als een vis op een fiets. In gedachten ben ik alweer aan het terugkrabbelen. Ik verlang naar mijn wekelijkse yogales en overtuig mezelf dat dat dan misschien niet zo goed is voor mijn conditie, maar altijd nog beter dan niet hardlopen. (ps ik ben blij dat ik die twee weken heb hardgelopen in het kloffie van manlief en niet ben gezwicht voor een flitsende nieuwe outfit. Voor het laatste ging ik ook nog niet hard genoeg. Soort van contradictio in terminis)
  • Mijn voornemen om elke dag een blog te schrijven en dat voor 31 dagen. Niet gelukt. Op dag 4 ging het al mis. Op dag 10 probeerde ik uit te leggen waarom en verzon ik een nieuwe vorm van marathonbloggen. Kortom ik zit nog niet op de 31, maar ik ben voornemens (voor wat het waard is) dat dit jaar nog te doen. 

Wat zegt dat...

  • Ik hou duidelijk van lijstjes, goede voornemens, schone leitjes en plannetjes bedenken. Vervolgens, scherp in theorie, iets minder in de uitvoering. Je zou kunnen denken dat ik geen volhouder ben. Maar dat is niet waar. Ik ben meer een uitsmeerder. Voornemen 1 en 2 komen vast weer een keertje bovendrijven. En voornemen 3 duurt gewoon iets langer dan gedacht. Ondertussen is mijn herfstblues verdwenen. Dat dan weer wel.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?