maandag 5 oktober 2015

Freek (Dag 13)

Mijn lief zit in Suriname. Tenminste, op dit moment zit hij nog in het vliegtuig naar Suriname. De bofkont is mee met vriendin én stewardess W. Ze nam mij al eens mee naar Buenos Aires en Lissabon en nu mag mijn lief mee de jungle in. Hij durfde zich amper te verheugen omdat de vlucht overboekt was en er nog een heel setje IPB'ers (Indien Plaats Beschikbaar'ers) stond te  popelen met een betere kans dan hij. Vanmorgen berichtte hij zijn kans op één procent om een minuut later digitaal te joelen dat hij in mocht stappen. Wauw!

Wat ben ik blij dat hij mee is, hoewel ik hem nu al mis (beneden hoor ik namelijk al een uur gerommel, terwijl de kat naast me op de bank ligt te slapen). Suriname stond al heel lang op zijn verlanglijstje, je weet wel zo'n verlanglijstje van landen die je zo graag nog een keer wilt bezoeken. En vriendin W. maakt dromen graag waar.  Dus daar gingen ze.

Lief half voorbereid, omdat hij het toch niet helemaal kon geloven. Dus hij is straks die toerist die in de jungle in een te warme spijkerbroek en op gympies loopt. Met op zijn rug de schooltas van middelste. In zijn koffer zitten brieven van ons, een verrassing die hij gisteren al ontdekte toen er nog een (Jip en Janneke!) toilettas in de koffer gepropt moest worden. Het maakt allemaal niets uit. Lief waant zich een week lang Freek Vonk, slapen in een hangmat in de jungle en op zoek naar kaaimannen (in Artis kan hij uren kijken naar de achterlijke gaviaal). En wij? Wij houden thuis een beetje vakantie met logeerpartijtjes. Oudste slaapt vannacht bij mij in het grote bed, morgen middelste en de rest van de week kleine man, schat ik zo in. Dromend van een behouden thuiskomst van Freek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisbericht

Mijn blog is verhuisd naar dagelijksedingen.blog Zie ik je daar?